Wetenschappelijk onderzoek

Een belangrijk doel van de stichting Safe & Sound, is de Safe & Sound doorontwikkelen tot een wetenschappelijk onderbouwde interventie. In 2019 is vanuit een onderzoekssubsidie van ZonMw voor de eerste keer wetenschappelijk onderzoek gedaan. Het betreft een procesevaluatie waar drie scholen aan meegedaan hebben.

Het onderzoek werd uitgevoerd onderleiding van prof. dr. Susan van Hooren en is een samenwerking tussen Open Universiteit Heerlen, KenValk, Zuyd Hogeschool en Safe & Sound.

In september 2022 is het artikel gepubliceerd. Deze kunt u via deze link lezen:

A Music Therapy Intervention for Refugee Children and Adolescents in Schools: A Process Evaluation Using a Mixed Method Design

In september 2022 is het artikel gepubliceerd. Deze kunt u via deze link lezen:

Publicatie in gids preventieve interventies voor het versterken van de psychische gezondheid en veerkracht van vluchtelingen van Pharos en Arq.